Dacă ai scăpat telefonul și ai spart ecranul ori dacă dispozitivul tău are o problemă de funcționare, ia legătura cu cel mai apropiat service de telefoane. Specialiștii în tehnologie vor ști cum să-ți repare smartphone-ul, astfel încât tu să te poți bucura de el din nou, la capacitățile sale maxime.
Însă înainte de a-l lăsa în service, ai de parcurs câțiva pași, pentru ca datele tale personale, dar și device-ul în sine, să rămână în siguranță. Iată care sunt lucrurile pe care trebuie să le faci înainte să-ți trimiți telefonul la reparat.
Notează codul IMEI al telefonului
Codul IMEI reprezintă o înșiruire de 15 cifre într-o combinație unică, ce apare în interiorul telefonului tău, dar și pe cutia originală a acestuia. Codul IMEI este alocat fiecărui telefon în parte și este, dacă ar fi să facem o comparație, un CNP al dispozitivului, încă o dată, unic în toată lumea.
Practic, având notat codul IMEI, vei fi sigur că, dintr-o posibilă greșeală sau cu intenție, nu vei primi înapoi un alt telefon de la service.
Dacă ai un iPhone, poți afla codul IMEI dacă intri la Setări, alegi General, dai click pe About și dai scroll până în josul paginii.
Dacă folosești un Samsung, un Huawei sau orice alt telefon cu Android, intră la Setări, alege About, apoi dă click pe IMEI și apasă pe Status.
Iar dacă ai un telefon cu baterie detașabilă, e suficient să o îndepărtezi pentru a găsi sub acumulator un abțibild pe care este trecut codul IMEI.
Fă backup la telefon
Nu trimite telefonul în service fără să faci înainte un backup al tuturor datelor salvate în memoria acestuia. Backup-ul e singura metodă prin care te poți asigura că nu vei pierde lista de contacte, galeria foto și video ori alte documente pe care e posibil să le fi descărcat în telefon.
Desigur, în afară de această motivație, mai apare în discuție și eventuala problemă de confidențialitate. Oricine din service-ul la care îți lași telefonul pentru reparații poate avea acces la datele tale. Iar dacă ai crede că nu ai nimic compromițător în galerie, probabil ideea că cineva străin ți-ar putea afla datele cardului bancar nu te-ar încânta deloc.
Așadar, după ce faci backup la telefon, nu uita să ștergi toate datele, eventual cu o resetare din fabrică a dispozitivului.
Elimină toate codurile de securitate
Cel mai probabil, folosești cel puțin o metodă de securizare a telefonului. Fie că vorbim de modelul clasic, al codului obișnuit, de modelul cu puncte, de amprentă, recunoaștere facială sau scanarea irisului, e nevoie să le dezactivezi înainte de a duce telefon la reparat.
În caz contrar, tehnicienii care se vor ocupa de device-ul tău vor avea dificultăți în a debloca telefonul. Imediat ce ai recuperat smartphone-ul din service, poți restabili metodele de securitate cu care erai obișnuit.
Scoate cartela SIM și/sau cardul extern
Din același motiv al securității datelor personale, nu lăsa cartela SIM sau cardul de memorie extern (dacă folosești unul) în dispozitiv atunci când îl trimiți la reparat.
Poți folosi cartela, pe toată durata reparațiilor, într-un alt telefon sau, pur și simplu, poți lua o pauză de la tehnologie, printr-un binemeritat detox digital pentru care îți vei mulțumi.
Deconectează-te de la cloud și de la conturile de social media
Și tot pentru a-ți proteja intimitatea te sfătuim să te deconectezi și de la contul de Google sau de la cel de Apple înainte să predai telefonul specialiștilor din service. Nu uita nici de Facebook, Instagram, TikTok sau orice alt cont de social media pe care e posibil să-l folosești.
Nu de alta, dar dacă te întrebai cum ajung pe internet date personale delicate sau compromițătoare despre persoane publice, răspunsul e simplu - ignorând sfaturile de mai sus.
Credem că informațiile din acest material te-au ajutat să înțelegi cum pregătești un telefon înainte să-l trimiți în service. Iar dacă nu ne înșelăm, te invităm să ne lași mai jos o inimioară. 💚