Așa cum probabil știi deja, de-a lungul timpului, Facebook a fost implicat în mai multe scandaluri privind confidențialitatea datelor utilizatorilor. Modelul de afaceri al companiei americane este bazat, de altfel, tocmai pe vânzarea datelor personale ale userilor către terți.
Un document, care ar fi trebuit să rămână secret, dar care a fost leak-uit recent, arată, de fapt, că lucrurile sunt mai serioase decât ne-am fi putut imagina vreodată. Inginerii de confidențialitate din echipa Facebook Ads au detaliat, în acest raport, modul în care datele utilizatorilor sunt gestionate intern în compania condusă de Mark Zuckerberg.
Documentul dezvăluie că baza de date Facebook are „granițe deschise”, astfel încât datele utilizatorilor primari, datele terților și chiar datele sensibile sunt toate stocate împreună. Ca rezultat, controlul unei anumite porțiuni din aceste date nu este o sarcină ușoară.
„Nu avem un nivel adecvat de control asupra modului în care sistemele noastre utilizează datele”, au scris autorii raportului.
Altfel spus, echipa Facebook Ads a avertizat conducerea companiei că vor exista dificultăți în ceea ce privește supunerea în fața regulilor impuse de autoritățile de reglementare din fiecare stat sau regiune a lumii.
La începutul acestui an, Mark Zuckerberg anunța că Meta își reconstruiește infrastructura de marketing, pentru a putea viza și utilizatorii de gadgeturi Apple. De la lansarea App Tracking Transparency, care a avut loc în 2021, rețeaua de social media a pierdut venituri de peste 10 miliarde de dolari.
În același timp, Facebook continuă să critice politicile de confidențialitate ale Apple, despre care susține că sunt „dăunătoare” atât pentru utilizatori, cât și pentru companii.