Odată cu lansarea versiunii de iOS 14, în luna aprilie, anul trecut, telefoanele Apple primeau o funcție foarte importantă în ceea ce privește confidențialitatea. Odată activată, App Tracking Transparency nu mai permite terților să-ți urmărească activitatea online. Ce înseamnă, mai exact, asta?
Fără această funcție, Facebook, de exemplu, nu îți va mai putea urmări locurile pe care le frecventezi sau conținutul de care ești interesat online, pentru a-ți trimite reclame relevante pentru tine. Adică aliniate perfect cu gusturile tale.
Odată blocate aceste informații despre comportamentul tău online, platforma nu va ști cum să te targeteze. Adică vei primi reclame în aplicație care ar putea fi departe de a te interesa. În mod evident, nu le vei accesa, deci nu vei cumpăra produsul căruia i se face reclamă. Facebook nu va primi bani, la rândul său, de la cei care cumpără spațiu de advertising în aplicație.
Analiștii susțin că platforma condusă de Mark Zuckerberg va pierde în 2022 peste 12 miliarde de dolari, tocmai din cauza acestei funcții de confidențialitate pe care Apple o folosește pe telefoanele sale. Iar ăsta e un scenariu mai „negru” decât cel preconizat de reprezentanții Facebook, care anticipau pierderi de „doar” 10 miliarde anul acesta.
Însă nu numai compania aflată sub umbrela Meta ar avea de pierdut din cauza noilor reguli de confidențialitate de care fanii Apple se pot folosi. Se estimează că, în 2022, Snapchat ar urma să piardă aproximativ 545 milioane de dolari, în vreme ce Twitter-ul ar rămâne fără 323 milioane de dolari. Nici YouTube-ul n-ar scăpa „neatins” din această poveste, analiștii așteptându-se ca noile reglementări să aibă un impact asupra acestei platforme de streaming care s-ar ridica la peste două miliarde de dolari.
Poate îți amintești că Mark Zuckerberg dădea vina pe Apple pentru pierderile pe care le înregistrează Meta, compania-mamă a Facebook la începutul acestui an. Se pare că omul de afaceri nu exagera cu nimic. În aceeași perioadă, Meta amenința că ar putea închide Facebook și Instagram în Europa.
În prezent, prețul acțiunilor Meta se situează la 214,99 dolari, în scădere de la aproximativ 323 dolari, cât valorau în februarie 2022.