Te pregătești să-ți cumperi un telefon sau ai investit deja o sumă considerabilă într-un smartphone de care nu te mai saturi acum? Cu siguranță scenariul în care scapi telefonul și îi spargi ecranul în primele zile de utilizare ar fi unul horror pentru tine. La fel de frustrant ar fi și dacă dispozitivul ți-ar fi furat sau dacă l-ai scăpa în apă, iar contactul cu lichidul i-ar afecta funcționarea.
Toate reparațiile care ar fi necesare în urma acestor accidente nu sunt acoperite de garanția niciunui producător sau retailer, așa că cea mai la îndemână măsură de precauție pe care ți-o poți lua este să faci o asigurare pentru telefon, pentru a te putea bucura de dispozitiv mult și bine de acum încolo fără emoții.
Am prospectat pentru tine piața de asigurări pentru telefon din România și am răspuns la cele mai importante întrebări pe care le-ai putea avea în legătură cu acest subiect. Așadar, iată ce ar trebui să știi înainte să-ți faci o asigurare la telefon:
La această întrebare îți poți răspunde singur, în funcție de cât de des ai fi dispus să cheltuiești bani pe un gadget nou, în condițiile în care cel pe care îl foloseai s-a spart, s-a defectat sau ți-a fost furat.
Indiferent de cât de atent ai fi și oricâtă grijă ai avea de lucrurile tale, telefonul este predispus la accidente mai mult decât oricare alt obiect pe care îl folosim într-o zi obișnuită, în special în primele luni de la achiziție. De ce zicem asta?
Pentru că telefonul e, probabil, primul pe care pui mâna imediat ce te-ai trezit. Îl iei cu tine peste tot, la cumpărături, în mașină, la piscină sau la serviciu. Un telefon nou poate avea dimensiuni, materiale și/sau o greutate diferite de cele pe care le avea gadgetul tău anterior. Chiar dacă folosești o husă și o folie de protecție, aterizarea forțată a telefonului pe o suprafață dură îl poate distruge, iar acest scenariu i se poate întâmpla oricui.
Amintește-ți de câte ori ai scăpat telefonul pe jos până acum și reține faptul că, dacă acesta nu s-a crăpat, acest final fericit nu a fost posibil decât dintr-o pură întâmplare. În plus, fiecare șoc nou pe care ecranul telefonului îl primește va slăbi, din ce în ce mai tare, structura de rezistență a sticlei. Cu alte cuvinte, următoarea lovitură s-ar putea să fie ultima pe care telefonul tău va fi nevoit să o încaseze.
Revenind la întrebare E necesar să-ți asiguri telefonul?, răspunsul este DA, dacă:
- ai mai pierdut, spart sau ți-a fost furat telefonul până acum;
- ai cheltuit o sumă considerabilă pentru a-ți lua un telefon nou;
- folosești constant telefonul pentru a face plăți, pentru a trimite mailuri, pentru a păstra legătura cu cei dragi sau pentru a menține o comunicare bună cu echipa sau clienții tăi și nu ți-ai permite să rămâi fără telefon nici măcar o zi.
În funcție de compania la care vei apela, asigurarea la telefon va putea acoperi:
- reparații ale daunelor fizice (ecran spart, spate crăpat, microfon înfundat, cameră defectă etc.);
- înlocuirea telefonului, în caz că reparația nu poate fi efectuată;
- despăgubirea în cazul unui furt.
Cei mai mulți asiguratori încheie polițe imediat după achiziționarea dispozitivului sau la maximum 30 de zile de la cumpărarea acestuia. Pentru a face o asigurare la telefon nu vei avea nevoie decât de actul de tău de identitate, dispozitivul în sine și factura acestuia.
ATENȚIE - Citește cu grijă condițiile impuse de fiecare asigurator în parte, pentru că diferă de la o companie la alta și nu toate polițele acoperă daunele accidentale, de exemplu zgârieturile sau fisurile cauzate din neatenția ta.
Vestea bună este că multe dintre asigurările la telefon pe care le vei încheia în România vor acoperi și posibilele daune petrecute în afara granițelor țării, aspect care s-ar putea să te încânte dacă obișnuiești să călătorești des.
Există și situații în care, cel mai probabil, nu vei vedea niciun ban de la asigurator dacă:
- vei fi neglijent - dacă se dovedește că ți-ai lăsat telefonul pe capota mașinii și ai plecat în grabă;
- vei fi ostentativ - în situația în care telefonul îți este furat de pe bancheta mașinii lăsată descuiată;
- ai întârziat cu raportarea accidentului - verifică atent condițiile asupra cărora ai convenit cu asiguratorul, pentru că acesta poate impune raportarea urgentă a incidentului;
- ai lăsat telefonul pe mâna copilului - mulți asiguratori nu acoperă costurile reparațiilor sau ale înlocuirii unui dispozitiv utilizat de minori.
Nu e obligatoriu să închei o asigurare la telefon la firma de la care ai luat dispozitivul, deși o poți face mai ușor în cadrul companiilor de telefonie mobilă din România dacă ai cumpărat un telefon la abonament. În plus, rata la asigurare va fi trecută pe factura abonamentului, așa că scapi de o tranzacție în plus pe care altfel ai fi nevoit să o faci lună de lună.
Mai poți face o asigurare la telefon și printr-o instituție bancară sau printr-o firmă privată care asigură și bunuri electronice.
E bine să știi că asiguratorul îți va putea stabili un preț pentru rata lunară în funcție de valoarea telefonului tău. De exemplu, pentru a asigura un telefon de 3.000 lei va trebui să plătești în jur de 10 euro pe lună pentru a fi sigur că ești acoperit în cazul unui accident sau furt.
În plus, asiguratorii ar putea pretinde și o franșiză, adică o sumă pe care, separat de asigurare, ar trebui să o plătești de fiecare dată la ridicarea dispozitivului din service, adică la încheierea reparațiilor sau la înlocuirea totală a smartphone-ului. Dacă vorbim de un telefon de 4.000 lei, franșiza ar fi în jur de 400 lei.
Nu e obligatoriu să închei o asigurare pentru telefon, deși aceasta ar fi cea mai bună plasă de siguranță pe care ai putea s-o ai. Poți, la fel de bine, să te organizezi singur și să pui deoparte bani în fiecare lună, ca un fond de urgență în cazul în care telefonul tău este furat, îl spargi sau se defectează.
Desigur, această alternativă a asigurării unui telefon nu te va putea „salva” în primele zile sau chiar luni de la momentul în care decizi să creezi un fond de rezervă. În cazul nefericit în care scapi telefonul din mână la scurt timp după ce îl cumperi, pușculița ta nu va fi suficientă pentru a repara sau schimba smartphone-ul defect.
Acestea sunt informațiile pe care am avut să ți le împărtășim referitor la asigurarea pe care o poți face telefonului tău. Dacă mai ai și alte curiozități despre această temă, te invităm să ne lași întrebările tale într-un comentariu, mai jos. Promitem să updatăm cât mai curând materialul, pentru ca tu să știi totul despre cum funcționează o asigurare la telefon în România.
Andrei Suteu
Va salut, am cumparat un telefon mobil din SUA , un samsung galaxy z fold 3. Am inteles ca garantia de acolo nu este valabila si in Romania. Intrebarea este daca pot incheia o polita de asigurare la dvs pt telefonul mai sus mentionat. Va multumesc
sabo marian
ok si niste ponturi . unde ar trebui sa facem respectiva asigurare ne dai si noua msau articolul e doar asa in a ne trage de urechi ce ar trebuisa facem ... Adiac eu ma chinui de 3 zile sa caut o firma de asigurari si gasesc doar tepari sau doar firme care lucreaza cu alte firme spor