Nu demult, fostul președinte al Americii „amenința” cu revenirea sa în mediul online prin intermediul propriei sale rețele de social media. Ba chiar și noi am fost impresionați și curioși de promisiunile cu care avea să arate cu degetul înspre Facebook, Twitter sau YouTube, platforme care i-au blocat conturile.
Ne-am entuziasmat degeaba, pentru că reîntoarcerea lui Trump în online nu e cine-știe-ce. În eforturile sale de a păstra legătura cu fanii săi, care nu au fost suficienți pentru a-l ajuta să câștige alegerile din toamna trecută, Trump n-a reușit să-și facă altceva decât un site, care seamănă mai degrabă cu un blog.
Politicianul american a ales să comunice cu adepții săi printr-o metodă similară tweet-urilor care, însă, nu pot fi redistribuite pe Facebook sau Twitter și nu pot primi comentarii. În prezent, există zeci de postări scurte realizate de Trump de la sfârșitul lunii martie, dintre care unele contestă rezultatele alegerilor din 2020.
În plus, blogul fostului președinte are și o secțiune în care fanaticii pot face donații pentru a susține „revenirea Americii la măreția de altădată” (Make America Great Again), dar și un magazin online de pe care aceștia își pot comanda produse de merchandising, precum șepci, tricouri sau steaguri pe care sunt inscripționate mesaje care l-au consacrat pe Trump.
Până una, alta, Facebook a anunțat chiar ieri că nu are de gând să ridice restricțiile asupra contului fostului președinte american, după ce acesta a intrat în vizorul conducerii platformei de socializare în urma asaltului de la Capitolul din luna ianuarie a susținătorilor săi.