Instagram a anunțat recent într-o postare pe blog că nu va mai sprijini aplicația video separată, IGTV. În schimb, platforma de socializare promite că se va concentra din ce în ce mai mult pe promovarea postărilor video și Reels, dar și pe un nou tip de experiență publicitară, care să permită creatorilor de conținut să monetizeze mai simplu reclamele care apar în timpul clipurilor.
Lansată în 2018, IGTV avea ca scop să „bată” YouTube-ul, fiind locul perfect în care puteai posta clipuri de lungă durată, filmate cu telefonul în plan vertical. Un an mai târziu, Instagram a început să promoveze serios aplicația adiacentă platformei-mamă, prin expunerea video-urilor în zona de Explore.
Începând cu anul 2020, însă, Instagram Reels au câștigat teren în fața clipurilor postate pe IGTV, așa că acum reprezentanții Meta, sub umbrela căreia încă funcționează această aplicație, spun că vor renunța la ea.
„Anul trecut, am început simplificarea videoclipurilor de pe Instagram prin îmbinarea Feed Video și IGTV într-un singur format - Instagram Video - pentru a fi cât mai ușor posibil să creați și să găsiți videoclipuri care vă plac. În următoarele luni, ne veți vedea că investim în simplificarea formatelor noastre video, făcând și mai ușor să creați și să vizionați videoclipuri pe Instagram - așa cum faceți deja cu Reels.
Pentru început, vor exista câteva modificări în modul în care oamenii văd videoclipurile pe Instagram, pe baza feedback-ului pe care l-am primit de la creatori. Indiferent de modul în care sunt create, videoclipurile vizionate pe Instagram vor avea caracteristici precum posibilitatea de urmărire a lor în fullscreen și opțiunea de a dezactiva sunetul.
De asemenea, ne străduim să creăm o modalitate consecventă de a vă distribui videoclipurile, reunind instrumente de creație și oferind noi modalități de a descoperi conținut. Ca parte a eforturilor noastre de a face videoclipuri cât mai ușor de descoperit și creat, nu vom mai susține aplicația noastră independentă pentru IGTV. În schimb, ne vom concentra pe a avea toate videoclipurile în aplicația principală Instagram”, se arată în postarea făcută pe blogul Instagram.
Meta oferă în lume creatorilor de conținut video bonusuri de până la 35.000 de dolari pentru a posta Reels pe Instagram, chiar dacă multe dintre clipurile pe care le putem urmări acolo provin chiar de la platforma concurentă, TikTok.