Ai vrut vreodată să postezi pe Facebook o poză cu tine relaxându-te în orice fel, dar ți-ai amintit că nu poți face asta, pentru că anunțasei la birou că nu poți lucra, din cauză că ți-e rău? Sau poate ai vrut să share-uiești un cadru cu prietenii, dar ai decis să n-o mai faci, tocmai pentru că ai cerut o zi de Work from Home pe care ai ales să o închei mai devreme decât ți-ar fi permis programul? Ori erai hotărât să scrii un status sau să dai attending la un eveniment, dar ți-ai amintit că și părinții tăi au Facebook?
Probabil toate aceste situații vor fi istorie, cât de curând. Sau cel puțin așa se laudă Facebook, care încearcă să „vândă” ceva ce deja există, doar că sub altă formă. Platforma condusă de Mark Zuckerberg, în disperarea de a chema înapoi utilizatorii care au părăsit platforma, s-a gândit la noi modalități de a atrage userii. Ultima idee este una pe cât de interesantă, în aparență, pe atât de greu de imaginat că poate fi pusă în practică.
Concret, Facebook a dezvăluit că noua funcție a rețelei de socializare va permite oamenilor să aibă diferite profiluri dedicate diverselor grupuri de oameni. De exemplu, aceeași persoană va putea avea un profil pentru prietenii personali, un altul pentru oamenii de la serviciu și un altul pentru familie. Compania spune că crearea și comutarea între profiluri va fi făcută extrem de ușor.
Se pare că utilizatorii vor putea crea până la cinci profiluri diferite folosind, la bază, același cont. Profilurile suplimentare nu va fi necesar să includă numele real al persoanei care le va folosi. Însă, deocamdată, ideea avută de reprezentanții aplicației e departe de a respecta însuși regulamentul Facebook, care spune, printre altele, că crearea a mai mult de un profil personal pe rețeaua de socializare este împotriva standardelor platformei.
Și, dacă e să fiu cârcotașă până la final, Facebook oferea deja o variantă asemănătoare disponibilă, pe care precis ai folosit-o măcar o dată. E vorba de funcția care îți permite să creezi și să selectezi anumite persoane din grupul de prieteni care pot vedea (sau nu) o postare sau un story pe care vrei să-l pui pe Facebook. Adică nu e nimic nou aici, ci împachetat diferit.
Facebook caută constant noi și noi metode de a da o față nouă platformei. Și, în timp ce aplicația se străduiește să se reinventeze, sperând ca ăsta să fie motivul pentru care utilizatorii să se întoarcă, tot mai mulți par să fie tentați mai degrabă să își anuleze contul de Facebook. Cu o istorie de peste 18 ani, platforma a pierdut la finalul lui 2021 nu mai puțin de jumătate de milion de useri.
Laura Ban
Despre ce este vorba
Laura Ban
Îmi place Facebook