Magazinele Apple și service-urile autorizate nu vor mai primi pentru reparații telefoane Apple care au fost declarate pierdute sau furate.
Concret, angajații Apple vor putea verifica într-o bază imensă de date dacă seria telefoanelor care se întorc în magazine sau service-uri este înregistrată pe lista dispozitivelor pierdute sau furate și vor refuza să le repare, ca mai apoi să anunțe autoritățile.
Lista de serii de telefoane este pusă la dispoziție de către GSMA (Global System for Mobile Communications Association), o asociație internațională care apără interesele a peste 750 de operatori de telefonie mobilă din 400 de state.
Atunci când un utilizator rămâne fără telefon, din cauză că dispozitivul a fost pierdut sau furat, acestuia îi revine datoria de a depune o plângere la poliție. Oamenii legii urmează să preia datele telefonului, printre care și codul IMEI, pe care să le transmită mai departe celor de la GSMA.
Ulterior, GSMA va da informațiile primite partenerilor, adică operatorilor de telefonie mobilă, dar și service-urilor autorizate, în cazul de față, celor de la Apple.
Magazinele Apple și service-urile autorizate aveau deja implementată regula de a nu primi la reparații telefoanele pe care nu poate fi dezactivată funcția Find My iPhone. Noul protocol va descuraja și mai mult furtul de telefoane în întreaga lume.
Dacă, totuși, ai ghinionul să pierzi sau să-ți fie furat telefonul, află ce ai de făcut din ghidul pe care ți l-am lăsat mai jos.