Lansat pe 30 iunie 2015, Apple Music oferea până de curând posibilitatea de a testa în mod gratuit aplicația timp de trei luni. Perioada de probă gratuită va fi, însă, redusă la o singură lună, așa cum apare și pe site-ul oficial Apple.
Totuși, cei care preferă această platformă pentru a asculta gratuit muzică sau podcast-uri pot opta pentru achiziționarea accesoriilor eligibile, precum AirPods, HomePod sau Beats, care vor oferi automat acces gratuit timp de șase luni la Apple Music.
În iunie, anul trecut, Apple anunța că reduce și perioada gratuită de testare a serviciului Apple TV+ de la un an la trei luni. Iar asta doar în contextul achiziționării unui televizor de la același producător. Pentru ceilalți consumatori, care cumpără un alt tip de televizor, dar vor să aibă acces la acest serviciu oferit de Apple, perioada de free trial e valabilă pentru doar șapte zile.
Totuși, e bine să știi că reducerea perioadei de probă gratuită la 30 de zile nu diferă de politica celorlalți concurenți ai Apple Music. Această practică este, de fapt, una tipică pentru majoritatea ofertelor de abonament din piață, deși e posibil să dai și peste variante care îți promit trei sau două luni gratuite pentru a avea acces la playlist-urile uriașe ale Spotify sau YouTube Music, acestea fiind, însă, doar promoții periodice de care poți profita.
E posibil ca modificarea perioadei de testare gratuită a aplicației Apple Music de la trei luni la 30 de zile să nu fie una întâmplătoare. Probabil Apple speră că scandalul recent care a adus în prim plan Spotify, care i-a avut ca protagoniști pe Joe Rogan și Neil Young, îi va determina pe mulți dintre utilizatorii platformei să migreze către alte aplicații de muzică. Asta mai ales că Apple Music s-a auto-declarat a fi „casa lui Neil Young”, după ce artistul a cerut ca muzica sa să fie eliminată de pe Spotify.