Meta s-a răzgândit. Facebook și Instagram rămân active în Europa

Meta s-a răzgândit. Facebook și Instagram rămân active în Europa

Publicat de Fadia Hirtan
pe 09.02.2022

După ce, acum două zile, Meta spunea că ar putea închide Facebook și Instagram în Europa, compania sub care funcționează cele două rețele de socializare, pe lângă WhatsApp și Oculus, a revenit asupra amenințărilor. 

Totul a pornit după ce compania-mamă a Facebook a transmis în raportul anual dedicat agenției independente a guvernului american U.S. Securities and Exchange Commission faptul că, din cauza GDPR-ului, Meta s-ar vedea nevoită să retragă cele două platforme de socializare din Europa.

Concret, Meta nu este de acord cu condițiile impuse de Comisia Europeană cu privire la regulile de partajare a datelor transatlantice. Guvernată în prezent de acordurile UE-SUA, Meta a subliniat că pierderea unuia dintre aceste acorduri ar putea fi un potențial obstacol în calea afacerilor viitoare pe continent.

Anunțul a declanșat, însă, un val de reacții care i-a determinat pe reprezentanții companiei condusă de Mark Zuckerberg să vină atât de rapid cu o lămurire. Comentariile generate pe toate rețelele de socializare au început să curgă imediat după publicarea acestui zvon. Inclusiv câțiva parlamentari europeni au comentat situația, unii dintre ei declarând că dispariția Facebook și Instagram din Europa ar fi „cel mai bun lucru care s-ar putea întâmpla”. 

„Transferurile internaționale de date susțin nu doar economia globală, ci și multe dintre serviciile care sunt fundamentale pentru viața noastră de zi cu zi”, a spus Markus Reinisch de la Meta. „De mulți ani, cadrul legal care sprijină transferul de date peste Atlantic s-a confruntat cu perturbări severe. Acordul Safe Harbour a fost anulat de Curtea Europeană de Justiție în 2015. În vara trecută, Privacy Shield, care a fost folosit de peste 5.000 de companii de pe ambele maluri ale Atlanticului, a fost, de asemenea, invalidată de Curtea Europeană de Justiție”, a mai precizat reprezentantul Meta

Totuși, decizia de a se conforma, într-un final, regulilor impuse de Uniunea Europeană nu vine ca o surpriză, pentru că vorbim de o companie care are milioane de utilizatori pe bătrânul continent, care, la rândul lor, generează venituri semnificative prin activitatea lor de pe platformă. 

În plus, compania lui Zuckerberg nu este la prima tentativă de acest tip, Meta (la vremea aceea doar Facebook) a început să avertizeze că nu se împacă prea bine cu acordurile de partajare a datelor personale ale utilizatorilor încă din anul 2018.

Distribuie:

twitter
facebook
linkedin

Comentarii

Relu Lungu

Relu Lungu

Ași dori și eu un Samsung A12

Primesti cele mai fresh stiri, oferte si update-uri!