Dacă ți-ai cumpărat de curând un iPhone second-hand recondiționat de la Flip.ro, ai luat o decizie înțeleaptă! Vrem să știi că nu doar bugetul tău are de câștigat în această situație, ci și natura, pe care ai ales, indirect, s-o protejezi. Reintroducerea electronicelor second-hand pe piață ajută enorm la diminuarea poluării, fără a fi vorba de vreun rabat la calitate, așa că ai făcut încă o faptă bună!
Dar nu despre recunoștința pe care ți-o aducem vrem să-ți povestim în acest material, ci despre notificarea pe care e posibil s-o fi primit pe telefon și care, mai mult ca sigur, te-a pus pe gânduri. Mai exact, vorbim de „Important battery message”.
Ce înseamnă Important battery message?
Dacă ții în mână un telefon recondiționat iPhone XR, XS, XS Max sau orice alt model care a fost lansat după acestea și ai update-ul la iOS 15 făcut, este probabil ca pe display-ul smartphone-ului tău să fi apărut mesajul Important battery message.
Nu e nevoie să-ți faci griji, deoarece capacitatea telefonul tău de a funcționa perfect nu va fi afectată în niciun fel. Dimpotrivă, dacă primești acest mesaj înseamnă că bateria smartphone-ului a fost de curând înlocuită cu una nouă, ca tu să te poți bucura de o autonomie mai mare.
Bateria unui telefon se încadrează la categoria Consumabile, deci este printre primele, dacă nu chiar cea dintâi, care își pierde din capacități. Asta se întâmplă din cauză că fiecare utilizator în parte are propriile obiceiuri de a pune telefonul la încărcat, multe dintre acestea fiind departe de recomandările specialiștilor (să nu lași telefonul la încărcat peste noapte, să nu îl încarci mai mult de 80%, să nu-i lași bateria să scadă sub 20%).
De aceea, toți producătorii de smartphone-uri, adică și Samsung, Huawei sau alții, nu oferă o garanție mai mare de un an pentru acumulatorii de telefon.
Când telefoanele ajung la Flip.ro, acestea trec printr-un proces de verificare temeinic, realizat de specialiști în tehnologie. Cand este necesar, bateriile telefoanelor sunt înlocuite cu unele noi, tocmai pentru ca viitorul proprietar al dispozitivului să se poată bucura de o autonomie bună, la fel ca în situația în care ar alege să-ți cumpere un telefon nou, din magazin.
De ce apare mesajul Important battery message pe ecran?
Răspunsul scurt la această întrebare este pentru că Apple vrea să te condiționeze să-ți schimbi componentele telefonului la ei, alternativa care costă mai mult.
Menționam mai sus despre update-ul la iOS 15, cel mai nou sistem de operare Apple, care vine la pachet cu acest tip de notificări. Dacă nu ești dispus să plătești costurile piperate pe care le impun service-urile autorizate Apple și alegi un alt service pentru înlocuirea bateriei sau a display-ului (ori dacă iei un iPhone recondiționat de la Flip.ro) este probabil să primești această notificare pe ecranul telefonului.
Problema, care a fost catalogată de mulți ca fiind un abuz din partea Apple, este una mai veche, iar la nivel mondial a declanșat o mișcare ce poartă numele de Right to repair (Dreptul de a repara). Atât guvernul SUA, cât și Parlamentul European, încearcă acum să reglementeze modul de utilizare a telefoanelor Apple. Fanii brandului ar trebui să aibă dreptul de a repara iPhone-urile oriunde doresc, adică în service-urile pe care le preferă, fără a fi condiționați prin mesaje de tipul „Important battery message” să ajungă cu telefoanele tot la Apple, unde costurile serviciilor și a pieselor de schimb sunt, știm cu toții, mult mai mari.
Mesajul Important battery message îmi afectează telefonul?
Nu. Apple a menționat clar faptul că mesajul „Important battery message” NU va afecta capacitatea de funcționare a iPhone-ului tău. Notificarea este doar pentru a te înștiința că bateria nou montată pe dispozitiv nu a fost atașată într-un service Apple, dar asta nu va avea nimic de-a face cu durata de viață a acumulatorului sau cu capacitățile sale.
Cât timp rămâne mesajul Important battery message pe ecran?
Notificarea va rămâne pe ecranul telefonului tău în primele patru zile de utilizare a dispozitivului, apoi se va „muta” în zona de setări, în dreptul bateriei, acolo unde poți vedea și capacitatea acumulatorului. Acolo va sta timp de 15 zile, după care va dispărea complet.
E important să reții faptul că, indiferent de modelul de telefon și de condiția pentru care ai optat atunci când l-ai comandat de la Flip.ro, specialiștii noștri l-au trecut printr-o serie de verificări atente, așa cum facem cu toate dispozitivele care ajung la noi. Fiecare telefon în parte trece prin peste 30 de teste făcute de experți pentru ca tu să te bucuri de un smartphone cu capacități identice cu ale unui dispozitiv nou.
Îți mulțumim că ai încredere în noi!
Echipa Flip 💚