Acum câțiva ani, metoda preferată de hacking era trimiterea mailurilor în care erai anunțat că te-miri-ce prinț nigerian are de donat milioane de dolari și are nevoie de datele de pe cardul tău bancar pentru a-ți livra banii. Probabil ai primit și tu măcar o dată un mesaj de acest tip.
Astăzi, infractorii cibernetici s-au mai „cizelat”, dacă putem spune asta, și fac rost de date personale într-un alt mod. Mai exact, aceștia copiază logourile băncilor, ale instituțiilor sau ale firmelor de transfer de bani și trimit mesaje care par a veni de la autoritățile în cauză. Hackerii se bazează pe neatenția de care dau dovadă cei care, speriați de mailul primit care, de cele mai multe ori, anunță că au fost făcute cumpărături în numele lor sau că un anumit cont va fi închis, răspund cu datele înregistrate pe card sau chiar acceptă să facă un transfer, fără a mai verifica autenticitatea mesajului.
Gmail încearcă să pună umărul la reducerea ratei infracționalității online prin introducerea unor logouri verificate, întocmai ca badge-urile pe care conturile oficiale de pe platformele de social media ale persoanelor publice.
Concret, Gmail va face ca mailurile venite în inboxul tău din surse autorizate să aibă în dreptul lor logouri animate, exact ca în gif-ul de mai jos:
Logourile comerciale vor fi validate de Google printr-un certificat de marcare verificată pe care companiile le pot obține de la o autoritate separată. Acestea vor apărea în slotul pentru avatar, pe care fiecare mail îl are.
Cum ți se pare această idee?