Ideea lansării unui ceas inteligent de către Facebook nu este una nouă, compania încercând, fără succes, să cumpere și Fitbit în 2019, când Google a fost cu un pas înaintea sa. De atunci și până astăzi, Facebook a cheltuit aproximativ un miliard de dolari pentru a dezvolta prima versiune a smartwatch-ului pe care, cel mai probabil, îl vom putea cumpăra în vara anului 2022.
Ceasul inteligent Facebook va avea două camere, una pentru apeluri video, iar cealaltă, detașabilă, pentru poze bune de postat pe platforma de socializare imediat ce au fost făcute. Cadrul ceasului va fi unul din oțel inoxidabil, iar cureaua dispozitivului, cel mai probabil, dintr-un material cauciucat.
Smartwatch-ul va reprezenta o adevărată concurență pentru Apple și Samsung, cei doi giganți fiind principalii jucători și în direcția ceasurilor inteligente. Numai Apple a vândut anul trecut nu mai puțin de 34 milioane de ceasuri.
Facebook lucrează cu cei mai importanți operatori wireless din SUA pentru a sprijini conectivitatea LTE la ceas, ceea ce înseamnă că smartwatch-ul nu va trebui să fie asociat cu un telefon pentru a funcționa. În plus, compania americană condusă de Mark Zuckerberg a vehiculat ideea că viitorul ceas va costa în jur de 400 de dolari și va fi disponibil în cel puțin trei culori, adică alb, negru și auriu.
Totuși, dacă este să ne aruncăm un ochi în urmă, ceasurile inteligente cu camere nu au reușit până acum să prindă atât de bine la public, pe cum se așteptau producătorii acestora. În plus, Apple ține deja vârful pieței, așa că smartwatch-urile de la Facebook ar avea șansă de reușită doar dacă aduc în joc specificații cu adevărat irezistibile, nu doar două camere și un cititor de puls, pe care îl au toate celelalte dispozitive de acest tip lansate deja.
Sau poate că publicul va fi încântat de ideea folosirii unui ceas inteligent independent de un telefon? Tu ce zici, ți-ai cumpăra un smartwatch Facebook?
(sursa foto: Grayson Blackmon / The Verge)