Dacă până acum postările prietenilor tăi de pe Facebook erau amestecate cu cele recomandate de algoritm, lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Compania condusă de Mark Zuckerberg a anunțat azi că News Feed-ul va fi împărțit în două, lucru valabil atât pentru telefoanele cu iOS, cât și pentru cele Android.
Așa cum poți vedea în imaginea de mai jos, platforma va avea un buton de Home (Acasă), care se va deschide în mod automat, odată cu accesarea aplicației de pe telefon. Conținutul pe care îl vei putea urmări acolo cuprinde Reels, Stories și alte tipuri de postări personalizate, printre care și cele ale paginilor pe care le urmărești sau unele complet aleatorii, de tipul Suggested for you.
Partea de Feeds, complet nouă, pe care o vei putea accesa din același meniu, va cuprinde doar postările recente ale prietenilor tăi, postări de pe grupurile din care faci parte sau de pe paginile cărora le-ai dat Like sau Follow, fără cele de tipul Sugerate pentru tine.
Într-o postare recentă de-ale lui Zuckerberg, creierul companiei americane precizează că modificările vin în întâmpinarea nevoilor fiecărui utilizator în parte.
„Una dintre cele mai solicitate funcții ale Facebook este să se asigure că oamenii nu ratează postările prietenilor”, a scris CEO-ul Meta. „Așadar, astăzi lansăm fila de Feed-uri, în care puteți vedea postările de la prietenii, grupurile și paginile pe care le urmăriți, în ordine cronologică, separat de alte postări. Aplicația se va deschide în continuare pentru un feed personalizat în fila Home (Acasă), unde motorul nostru de descoperire va recomanda conținutul care credem că vă va interesa cel mai mult. Iar fila Feeds vă va oferi o modalitate de a vă personaliza și controla experiența în continuare.”
De fapt, împărțirea de acest fel a feed-ului nu este decât o altă încercare de-ale lui Mark Zuckerberg de a semăna din ce în ce mai mult cu TikTok. Și, probabil, de a avea două fronturi de acțiune, când vine vorba de reclame. Aplicația chineză recomandă conținut de pe întreaga platformă, pe baza algoritmilor, dar oferă și posibilitatea de a filtra informațiile afișate, prin separarea celor publicate de conturi pe care utilizatorii le urmăresc. Însă încercările omului de afaceri nu sunt nefondate, ținând cont de faptul că din ce în ce mai multe persoane renunță la Facebook și ajung să-și petreacă timpul pe TikTok.
Odată cu schimbările anunțate astăzi, Facebook deschide calea pentru adoptarea feed-urilor recomandate algoritmic mai mult ca niciodată. Se așteaptă ca actualizările să fie lansate la nivel global, pe toate dispozitivele, săptămâna viitoare.