Zi de zi, o mică armată de oameni se străduiește ca serviciile de care te bucuri pe Flip.ro să fie unele impecabile. În service-ul nostru, activitatea nu se oprește aproape niciodată, pentru că zilnic ajung acolo sute de telefoane care abia așteaptă să-și găsească un nou cumpărător.
Dacă vrei să-ți vinzi telefonul pe Flip, ne-am gândit să îți explicăm, pe larg, de ce nu primești telefonul înapoi în aceeași cutie în care l-ai trimis la noi, deci de ce nu trebuie să ni-l trimiți în cutia originală.
În plus, pentru că transparența este un principiu extrem de important pentru noi, după care ne ghidăm întreaga activitate, în cele ce urmează îți vom explica și arăta ce se întâmplă cu coletele care ajung în service și cum ambalăm telefoanele pe care anumiți clienți hotărăsc să le retragă de la vânzare sau telefoanele pe care nu le putem vinde (cum ar fi, de exemplu, cele care au intrat în contact cu lichide, cele care au nevoie de reparații costisitoare sau prea numeroase).
De ce îți trimitem telefonul în altă cutie dacă decizi să-l retragi de la vânzare?
Fiecare client care ne trimite telefonul spre vânzare are un stil propriu de ambalare a dispozitivului, așa cum e și normal, de altfel, pentru a se asigura că telefonul este în siguranță pe durata transportului către Flip. Vrem să-ți arătăm doar câteva dintre variantele pe care le întâlnim într-o zi obișnuită.
În imaginile de mai jos vei vedea cutii pe care le-am desfăcut anterior și de pe care am dezlipit AWB-urile de la firma de curierat, pentru a nu divulga datele personale ale clienților Flip.
După ce cutiile cu telefoane de vânzare ajung la noi, ele sunt despachetate, folosind unelte specifice, precum cuttere sau foarfece.
Așa cum ai putut observa din pozele de mai sus, multe dintre cutiile pe care le primim sunt înfășurate în bandă adezivă, pentru o securitate mai mare. Tocmai de aceea, multe dintre ele se dezintegrează în procesul de despachetare, care are loc sub atenta supraveghere a camerelor montate în service. Acest fapt nu permite refolosirea lor, motiv pentru care nu putem stoca aceste cutii, indiferent dacă acestea sunt originale, cutii de cereale, de la un GPS vechi, un parfum sau orice alt fel de cutie.
Mai mult decât atât, pentru că vrem ca cei care ne-au trimis telefoanele la vânzare să primească banii pe dispozitiv cât mai curând posibil, începem pregătirea smartphone-ului pentru următorul cumpărător încă din această etapă. De aceea, telefoanele urmează să fie etichetate în conformitate cu AWB-ul și ID-ul unic alocat comenzii, ca mai apoi să fie ambalate într-o cutie nouă, de la Flip.ro, în care va și pleca către următorul lor proprietar.
Cutiile în care au ajuns telefoanele în service pleacă la reciclare. După o zi de despachetări ajungem să trimitem la reciclare câțiva saci plini de cutii, așa cum poți observa în imaginea de mai jos.
Așadar, după cum ți-am explicat, cutiile pot fi deteriorate în momentul în care se execută despachetarea coletului, deci nu putem garanta că, în cazul în care dorești să renunți la vânzarea unui telefon pe Flip.ro și ceri trimiterea lui înapoi, acesta poate ajunge înapoi la tine în siguranță, dat fiind faptul că respectiva cutie e deja dezlipită sau chiar ruptă. Astfel, pentru ca dispozitivul să se întoarcă la tine exact așa cum a plecat, alegem să evităm toate riscurile, punându-l într-o cutie nouă, care e protejată suplimentar de un plic cu bule.
Iată cum ne asigurăm că telefonul va fi în perfectă siguranță în drumul său înapoi către clientul care s-a răzgândit să-l mai vândă pe Flip:
În trecut, am oferit anumitor clienți (puțini la număr, care cereau acest lucru) posibilitatea de a primi cutia în care ne-au trimis telefonul înapoi. Însă service-ul nostru se transforma de la o zi la alta într-un depozit uriaș cu deșeuri de carton, iar acest lucru nu era sustenabil pe termen lung. Îți reamintim faptul că zilnic primim sute de telefoane în service-ul nostru.
Mai mult decât atât, reluăm ideea prezentată mai sus și ținem să precizăm că anumiți clienți Flip aleg să ne trimită și accesoriile telefoanelor lor, precum foliile de protecție, căștile, husele, încărcătoarele și altele. Din același principiu explicat în rândurile anterioare, suntem nevoiți să trimitem la reciclare orice alt obiect primit în cutia cu care ajunge telefonul în service.
Din toate aceste motive, dar și pentru că trimiterea cutiei originale sau a accesoriilor telefonului nu influențează în niciun mod oferta pe care Flip o face pentru smartphone-ul pe care vrei să-l vinzi, am ales să prezentăm foarte transparent pe site și prin alte metode de comunicare faptul că reciclăm cutia, precum și alte accesorii care însoțesc telefonul încă de la recepția în service-ul Flip, și încurajăm clienții să ne trimită telefoanele lipsite de accesorii, în cutii de care știu că nu mai au nevoie. Odată ajunsă cutia la noi, ne interesează doar telefonul din interiorul acesteia. :)
Unde explicăm că NU vrem să trimiți telefonul în cutia originală sau împreună cu alte accesorii?
În primul rând pe Flip.ro, chiar pe pagina dedicată procesului de vânzare, într-un clip explicativ, adică acesta:
Îți reamintim că nu trebuie să ne trimiți cutia sau accesoriile telefonului și imediat după finalizarea comenzii de vânzare:
Mai apoi, te încurajăm să NU ne trimiți cutia originală a telefonului și nici alte accesorii în SMS-ul de confirmare a comenzii.
Tot pe site, la Termeni și condiții, facem aceleași două precizări, NU ne trimite cutia sau accesoriile telefonului, pentru că acestea nu vor crește valoarea dispozitivului și vor ajunge la reciclare.
În secțiunea Contul meu, în care poți intra oricând să vezi stadiul comenzii tale.
Nu în ultimul rând, precizăm că NU trebuie să ne trimiți nici accesoriile telefonului pe care vrei să-l vinzi pe Flip.ro și în mailul pe care îl primești de la noi imediat ce ai plasat comanda.
Ne străduim să fim din ce în ce mai buni, zi de zi, pentru a schimba modul în care oamenii cumpără și vând electronice second-hand, de aceea îți mulțumim că susții eforturile noastre!
Poenari Mihaela
😘