iPhone-ul tău afișează mesajul „unknown part” în dreptul bateriei, al display-ului sau al camerei? Iată ce înseamnă asta!

iPhone-ul tău afișează mesajul „unknown part” în dreptul bateriei, al display-ului sau al camerei? Iată ce înseamnă asta!

Publicat de Fadia Hirtan
pe 10.12.2021

Update-ul la iOS 15.2, sistemul de operare aflat, deocamdată, în faza de testare, va aduce o funcție nouă pe telefoanele Apple care s-ar putea să nu te încânte, neapărat. Este vorba despre o nouă secțiune, pe care o vei putea găsi în setările iPhone-ului, la General > About, numită Parts and Service History.

Noua versiune a sistemului de operare, așteptat să fie disponibil undeva la începutul anului viitor, va afișa informații despre istoricul reparațiilor, dar și despre originea pieselor folosite în service-urile în care telefonul tău a ajuns de-a lungul timpului.

Cu alte cuvinte, în cazul în care ți-ai cumpărat un telefon second-hand, e foarte posibil ca acesta să fi trecut printr-o serie de reparații, înainte să ajungă la tine. Dacă iPhone-ul updatat la varianta iOS 15.2 va afișa mesajul „Unknown partîn dreptul bateriei, a display-ului sau a camerei, nu ai de ce să te îngrijorezi

Tot ce trebuie să știi despre acest mesaj este că te informează despre faptul că piesele de schimb folosite în procesul de reparație nu sunt originale, dar sunt perfect compatibile cu modelul telefonului respectiv. Așadar, vor funcționa perfect. Din nou, nu e niciun motiv de îngrijorare. Iată de ce!

Pe piață există piese originale Apple, doar că producătorul le folosește, deocamdată, exclusiv pentru a realiza reparații în centrele autorizate Apple. Desigur, ca orice alt produs original vândut într-un magazin oficial, și piesele originale Apple, dar și manopera, sunt mult mai scumpe decât alte piese perfect compatibile cu telefoanele. Acestea din urmă poartă denumirea de piese aftermarket

Iar dacă denumirea lor te-ar putea induce în eroare, e bine să știi că piesele aftermarket au exact aceleași funcții ca cele originale, nu sunt cu nimic mai slabe decât acestea, ci doar prețul lor diferă, în cazul celor aftermarket fiind vorba de unul mult mai mic. 

La ce să fii, totuși, atent!

Atunci când cumperi un telefon la mâna a doua, e important să cunoști istoricul dispozitivului. Dacă l-ai luat de la un cunoscut (un prieten, o rudă), cel mai probabil nu ai de ce să fii circumspect, ținând cont că poți avea încredere în cel care ți-a vândut sau dăruit gadgetul.

Situația e diferită atunci când apelezi la un vânzător despre care nu știi prea multe. În acest caz, îți recomandăm să verifici dacă sursa peste care ai dat este sau nu una de încredere. 

Cum faci asta? Simplu:

  • caută recenzii despre vânzător (pe Google, Facebook sau pe siteul oficial al acestuia);
  • află dacă vei primi garanție pentru produsul pe care te pregătești să îl cumperi;
  • vezi dacă ai drept de retur, în caz că te răzgândești sau nu îți convine produsul;
  • află dacă ai posibilitatea de deschidere a coletului la livrare (care te-ar putea ține departe de fraude);
  • vezi dacă vânzătorul oferă suport pentru clienți, în cazul în care vor apărea nelămuriri despre produs;
  • caută informații despre vânzătorul de la care vrei să cumperi telefonul la specialiști în domeniu (în clipuri de YouTube sau pe blogul acestora).

La Flip.ro, vei avea parte de toate acestea, care te vor convinge că poți avea încredere în gadgeturile pe care le vindem și în serviciile cu care venim în întâmpinarea nevoilor tale. 

La fiecare telefon cumpărat de pe Flip, vei primi garanție 12 luni, drept de retur 14 zile și posibilitatea de a verifica pachetul la livrare. În plus, îți punem la dispoziție o întreagă echipă de suport, care îți va comunica transparent toate informațiile de care ai putea avea nevoie, în cel mai scurt timp posibil. 

Da, folosim atât piese originale, cât și piese aftermarket pentru recondiționarea telefoanelor pe care le poți cumpăra de la noi, dar te asigurăm că experiența ta de utilizare a smartphone-urilor de pe Flip.ro va fi una impecabilă. Ne preocupăm de asta 24/24!

Ce trebuie să mai știi despre update-ul la iOS 15.2?

În cazul modelelor de iPhone XS, iPhone XR și iPhone SE (2020), funcția nouă, Parts and Service History, va afișa doar informații legate de baterie. În schimb, modelele de iPhone 11, iPhone 12 și iPhone 13 vor cuprinde în aceeași secțiune din meniu și informații despre ecranul telefonului, în vreme de variantele de iPhone 12 și iPhone 13 vor avea și informații legate de istoricul de reparații ale camerelor foto. 

Lansarea noului sistem de operare va mai veni cu o noutate. Apple va renunța la blocarea pieselor aftermarket folosite pe telefoanele originale. Altfel spus, Apple nu va mai anula Face ID la schimbarea ecranului spart într-un service oarecare

Distribuie:

twitter
facebook
linkedin

Primesti cele mai fresh stiri, oferte si update-uri!