UE nu-l va lăsa pe Elon Musk să facă din Twitter o platformă lipsită de cenzură

UE nu-l va lăsa pe Elon Musk să facă din Twitter o platformă lipsită de cenzură

Publicat de Fadia Hirtan
pe 27.04.2022

Elon Musk avea de mult timp planuri mari în ceea ce privește crearea unei noi platforme de social media unde să nu existe cenzură. Din punctul său de vedere, canalele de comunicare existente limitează prea mult libera exprimare în spațiul online.

Doar că, între timp, omul de afaceri s-a răzgândit. Ieri aflam că CEO-ul Tesla și SpaceX e pregătit să plătească 44 de miliarde de dolari pentru a cumpăra 38% din acțiunile Twitter. Asta l-ar face acționar majoritar, ceea ce înseamnă că Elon Musk s-ar putea, în sfârșit, impune în fața consiliului platformei de socializare. 

Cel mai bogat om de pe planetă declara ieri că vrea să facă Twitter-ul „mai bun ca niciodată, adăugând funcții noi, îmbunătățind algoritmul pentru a crește încrederea utilizatorilor, eliminând spamul și validând fiecare cont personal în parte”. 

În ultima sa postare, căreia i-a dat și Pin, Elon Musk a revenit cu câteva clarificări asupra speculațiilor apărute în spațiul public referitoare la posibilitatea ca cenzura să dispară definitiv. 

„Prin „libertatea de exprimare”, mă refer pur și simplu la ceea ce se potrivește cu legea. Sunt împotriva cenzurii care depășește cu mult legea. Dacă oamenii vor mai puțină libertate de exprimare, vor cere guvernului să adopte legi în acest sens. Prin urmare, a depăși legea este contrar voinței oamenilor”, a scris acesta pe Twitter. 

Oricum, Uniunea Europeană nu ar permite ca vreo platformă de social media să funcționeze fără reguli, adică fără o formă de cenzură. Asta pentru că internetul este plin de fake news și comentarii abuzive sau chiar incitări la violență. 

Comisia din cadrul UE care se ocupă cu acest tip de cenzură obligă companiile a căror activitate se desfășoară online nu doar să folosească metode de a reduce fake news, ci și să prezinte cifre concrete despre rezultatele obținute. De asemenea, sunt interzise reclamele personalizate care se adresează copiilor sau minorităților, în funcție de apartenența etnică, politică, religioasă sau orientarea sexuală. 

Dacă vreo companie care activează pe piața europeană refuză să se supună acestor reguli, riscă să fie amendată cu până la 6% din veniturile pe care le-a realizat la nivel global. 

Desigur, toate aceste condiții rămân în vigoare și în cazul Twitter, așa că planurile inițiale ale lui Elon Musk vor trebui adaptate la reglementările în vigoare. 

Până atunci, profilul său de Twitter continuă să crească. Înainte de a cumpăra acțiunile, contul său număra puțin peste 80 de milioane de followeri. Ieri, numărul lor a crescut la 85 de milioane, ca astăzi încă un milion de persoane să își arate interesul pentru modificările pe care Elon Musk vrea să le aducă platformei de social media, acum, că este acționar majoritar.  

Distribuie:

twitter
facebook
linkedin

Primesti cele mai fresh stiri, oferte si update-uri!