Chiar dacă procentul evenimentelor neplăcute din cadrul serviciilor de transport privat este unul redus, Uber a decis să adauge o funcție care s-ar putea dovedi a fi foarte utilă, în cazuri extreme. Este vorba despre posibilitatea de a înregistra, direct în aplicația pe care o folosești pe telefon, convorbirea din timpul cursei cu șoferul, respectiv cu pasagerul, în care te-ai putea simți amenințat, fără ca celălalt să afle.
Un raport de siguranță al companiei americane a arătat că în 2018, pe teritoriul Statelor Unite, au avut loc 9 crime și 3.000 de agresiuni sexuale în cadrul a 1,3 miliarde de călătorii înregistrate în aplicație. Aceste cifre i-au determinat pe dezvoltatorii aplicației să propună această nouă funcție.
Înregistrările vor fi criptate, astfel încât niciunul dintre participanții la călătorie nu le vor putea asculta. Sarcina aceasta va reveni unui singur angajat al Uber, care va fi și responsabil de soluționarea cazului. Concret, în situația în care vei avea o problemă în timpul unei curse, vei putea porni înregistrarea, care va ajunge să fie ascultată de un singur ofițer de securitate al Uber.
Pentru fiecare 5-7 minute, înregistrările vor ocupa aproximativ 1MB. În cazul în care vei face o reclamație la adresa șoferului, respectiv a pasagerului, la finalul unei curse, ofițerul de securitate Uber va decripta înregistrarea, pentru a corobora informațiile pe care le oferi cu situația concretă.
Această nouă funcție de înregistrare ar putea fi folosită și pentru a evita abuzurile pe care anumiți utilizatori ai aplicației le fac atunci când vine vorba de oferirea unui rating slab, fără motiv.
Proiectul este, deocamdată, unul pilot și va fi testat în trei orașe din America, după ce a fost aplicat și în Mexic, Brazilia, dar și în alte țări din America Latină în 2019. Ulterior, cel mai probabil, funcția va fi disponibilă și în statele din Europa, inclusiv în România.
În plus, Uber va activa și o notificare push pentru pasageri, la începutul curselor, cerându-le să-și pună centurile de siguranță. Acest lucru va avea ca rezultat, în mod ideal, reducerea numărului de victime, în cazul unui accident, fără a le fi impusă șoferilor sarcina de a-i convinge pe pasageri să facă asta.