Instagram avea de gând să lanseze o secțiune a aplicației destinată exclusiv copiilor. Platforma aflată sub umbrela Facebook își dorea să creeze o ramură care să permită socializarea între copiii sub 13 ani.
Însă criticile și raportul pe care The Wall Street Journal l-a publicat săptămâna trecută, în care era sugerat faptul că Instagram a reprezentat motivul principal pentru care percepția multor adolescente asupra corpului lor era una alterată, au determinat amânarea dezvoltării aplicației Instagram Kids.
Șeful Instagram, Adam Mosseri, a anunțat știrea într-o postare recentă în care spunea că platforma ar continua să lucreze la experiențe supravegheate de părinți pentru utilizatorii mai tineri.
Mosseri a dat vina pe mass-media și pe critici, care, spune el, au înțeles greșit scopul aplicației. „Nu a fost niciodată menită pentru copiii mai mici, ci pentru adolescenții cu vârste între 10 și 12 ani”, a scris el pe Twitter. Într-un tweet separat, el a adăugat faptul că zvonurile despre proiect au apărut chiar mai devreme ca echipa alocată să știe cum vor fi implementate ideile, semn că observațiile negative au fost unele pripite.
Dezvoltarea unei versiuni de Instagram destinată copiilor a fost criticată pe scară largă de mai multe grupuri. Facebook a răspuns acestor critici, spunând că tinerii sunt deja activi online și că este mai bine ca experiența lor să fie una supravegheată. Compania a mai spus că nu va face publicitate pe noua aplicație, dacă ea va fi vreodată implementată. Cu toate acestea, criticii nu au fost convinși.
„Obiectivul real al companiei este extinderea francizei sale extrem de profitabile către o populație mai tânără, introducând copiii într-un mediu socializare puternic comercializat, care prezintă amenințări serioase pentru intimitatea, sănătatea și bunăstarea lor”, a declarat Kathryn Montgomery, strateg senior la Centrul pentru Democrație Digitală, pentru BBC News în aprilie.
Instagram nu este singura aplicație care își dorea o ramură dedicată copiilor. YouTube sau Netflix sunt doar două dintre platformele care au deja implementate secțiuni cu conținut dedicat exclusiv copiilor.
Doar că, în cazul rețelelor de socializare, reclamele ar putea reprezenta răul cel mai mic, dacă ar fi să le comparăm cu efectele bullying-ul sau cu pericolul reprezentat de pedofili sau de răufăcători, în general.
Tu ai fi de acord cu o aplicație așa cum se dorea a fi Instagram Kids? Lasă-ne părerea ta într-un comentariu, mai jos, suntem curioși să o aflăm!