În încercarea de a oferi o experiență cât mai sigură în mediul online, Facebook și Instagram vor aplica noi reguli menite să protejeze minorii care au sau care își vor crea conturi pe ambele platforme.
Reprezentanții celor două rețele au anunțat chiar astăzi care vor fi schimbările pe care le vom vedea aplicate cât mai curând.
În primul rând, de acum înainte, toate conturile deschise pe Instagram de către persoane în vârstă de 18 ani sau mai tinere de atât vor fi trecute automat pe modul privat. Așa cum bine știi, platforma de social media are două variante în acest sens. Poți opta fie pentru a avea contul public, fie pentru a interacționa doar cu cei cu care dorești.
În scurt timp, însă, Instagramul va crea doar conturi private pentru toți minorii, urmând ca celor care au deja un cont activ să le trimită un mesaj ca cel de mai jos, prin care să le reamintească opțiunea de a avea un cont privat:
Acest demers, spun reprezentanții Instagram, îi va ajuta pe minori să nu ia contact cu persoane adulte pe care nu le cunosc.
În plus, măsurile pentru protejarea minorilor vor merge și în direcția în care conturile care au afișat un comportament inadecvat (adică cele care au fost de curând blocate de către alți minori) să nu poată interacționa cu alte persoane tinere.
Tehnologia folosită de Instagram nu va afișa în Explore, Reels sau în sugestii conturi ale altor minori. Dacă, totuși, aceștia vor da peste conturile tinerilor căutându-le după nume, nu le vor putea da Follow, deci nu vor putea vedea nimic din contentul postat, dacă varianta creării unui cont privat rămâne o opțiune pentru minori.
Primele țări care vor beneficia de aceste modificări vor fi Statele Unite ale Americii, Australia, Franța, UK și Japonia, urmând ca măsurile să fie extinse și către celelalte state ale lumii cât de curând.
Nu în ultimul rând, companiile care își fac reclamă pe Facebook și Instagram nu vor mai putea ajunge la minori. Noua regulă, care va fi aplicată în câteva săptămâni, va face targetarea minorilor imposibilă pe cele două platforme de socializare, din simplul motiv că persoanele sub 18 ani nu sunt pregătite să ia decizii importante.
De îndată ce minorii vor împlini 18 ani, aceștia vor fi informați pe profil care sunt datele lor personale pe care cele două rețele de socializare le oferă agențiilor de publicitate, dar și care sunt opțiunile pentru a controla mai bine experiența cu reclamele de pe Facebook și Instagram.
Un raport postat recent precizează că anchetatorii FBI depistează în fiecare zi peste 500.000 de răufăcători care au ca țintă minorii activi pe social media. Fiecare dintre acești răufăcători au mai multe profiluri false. Peste 50% dintre victime au vârste cuprinse între 12 și 15 ani și 89% dintre victime sunt contactate de prădători online prin mesaje private pe platformele de social media.