Pandemia a schimbat foarte multe dintre obiceiurile noastre și a mutat majoritatea activităților online. Când întreaga lume era în lockdown, Sam Collier, pastorul unei comunități din Atlanta, a cerut sfatul Facebook despre cum ar putea crea o biserică virtuală, pentru toți cei cărora le lipsea contactul cu divinitatea.
Așa că dezvoltatorul gigantului rețelelor de socializare a explorat ideea creării unei biserici online în care oamenii să poată avea aceleași activități ca înainte, doar că de pe telefon, laptop, desktop sau tabletă.
Asta a făcut ca în iunie, la inaugurarea conceptului virtual, biserica să transmită un comunicat de presă în care anunța că va transmite live slujbele pe platformă. Ideea s-a dovedit a fi un succes pentru comunitatea din Atlanta, așa că Facebook a văzut în asta o oportunitate și s-a gândit să extindă serviciile pentru întreaga planetă.
Compania își propune acum să devină casa virtuală a comunităților religioase din întreaga lume și dorește ca bisericile, moscheile, sinagogile și alte lăcașuri de cult să fie prezente și pe Facebook. Platforma promite o susținere completă, de la găzduirea serviciilor de închinare și socializare până la solicitarea de bani de la credincioși. Aceștia ar putea avea acces, cel mai probabil contra cost, la slujbe religioase live și înregistrate, dar și la rugăciuni, care ar urma să fie promovate pe grupuri specifice, pe Facebook.
Facebook are aproape trei miliarde de utilizatori activi lunar, ceea ce îl face mai popular decât creștinismul, cea mai des practicată religie, care are aproximativ 2,3 miliarde de adepți, sau islamul, care are 1,8 miliarde. Asta ne face să ne gândim la faptul că ideea încă proaspătă a celor de la Facebook ar putea fi una de succes pentru platformă.
Nu se știe, deocamdată, cum va proceda rețeaua de socializare cu datele personale ale celor care vor apela la serviciile religioase online, pentru că oamenii obișnuiesc să împărtășească unele dintre cele mai intime detalii ale vieții lor cu comunitățile lor spirituale.
O purtătoare de cuvânt a Facebook a spus că datele colectate de la comunitățile religioase vor fi tratate în același mod ca cele ale altor utilizatori și că acordurile de nedivulgare constituie un proces standard pentru toți partenerii implicați în dezvoltarea produselor.
Rămâne de văzut dacă cei care vor crea biserici online pe Facebook vor respecta promisiunea de a păstra intimitatea adepților intactă sau dacă Facebook va lua măsuri, în cazul în care acest angajament nu este respectat.
Cum ți se pare această ideea a Facebook-ului?