Te-ai întrebat vreodată de ce Apple, Samsung, Huawei, Xiaomi, Google sau alte branduri de care astăzi ne bucurăm se numesc așa și nu altfel? E drept că, într-o lume în care sunt înregistrate câteva milioane (or fi chiar miliarde?) de branduri, pare să fie greu să găsești un nume inspirat. Și, cel mai probabil, nu prima idee ar fi și cea mai „fericită” pe care cineva ar putea-o avea.
Așa începe și povestea celor mai cunoscute companii producătoare, printre altele, de telefoane mobile pe care astăzi ne-am gândit să ți-o spunem. Iată cum a apărut ideea de a le denumi astfel.
Apple - de la diete, la o afacere colosală
Despre Steve Jobs probabil știai că a fost un vegetarian convins. Ce nu ai aflat încă este că cel care a fost „vinovat” de crearea telefoanelor Apple alegea să-și ducă limitele la extrem, prin abordarea unor diete vegane, a unor regimuri alimentare care conțineau doar fructe, nuci și cereale sau chiar a postului negru, despre care creierul Apple spunea că îi provoacă o stare de euforie.
Și chiar de la acest detaliu a plecat și inspirația sa de a denumi brandul pe care l-a consacrat Apple (măr). Magnatul american căuta un nume potrivit pentru compania sa, când a trecut pe lângă o livadă cu meri. Atunci și-a dat seama că numele Apple sugerează ceva distractiv, încărcat de semnificații și, mai ales, deloc intimidant.
Astăzi, brandul Apple a devenit mai bogat și mai popular ca niciodată și este suficient de intimidant pentru toți competitorii săi. Atât de popular, încât e foarte posibil ca în viitorul apropiat să existe copii care să atingă mai întâi un telefon sau o tabletă de la Apple, până să ajungă să guste dintr-un… măr.
Samsung - trei stele de cinci stele
Cel mai mare competitor al brandului Apple este Samsung, o companie uriașă cu origini coreene, care nu are, neapărat, o poveste la fel de interesantă precum cea a uriașului american, dar pe care merită să o știi.
Samsung înseamnă, în coreeană, trei stele, așa că putem intui că dacă Steve Jobs era iubitor de fructe, Lee Jae-Yong, fondatorul acesteia, trebuie să fi fost pasionat de astrologie. Numele brandului Samsung ne poate duce, așadar, cu gândul la ceva măreț, numeros, puternic, dar mai ales veșnic, așa cum credem despre constelații că ar putea fi. De aici și denumirea de Galaxy pe care multe dintre telefoanele de la Samsung o au.
Huawei - un slogan de milioane
Compania Huawei a fost fondată de către Ren Zhengfei într-un apartament mic din Shenzhen, o metropolă din sud-estul Chinei, care face legătura între Hong Kong și China. La început, Huawei vindea echipamente de telecomunicații, iar asta i-a adus primul contract uriaș pentru furnizarea acestui tip de infrastructură pentru Armata Populară de Eliberare.
Numele Huawei a fost inspirat de un slogan pe care Ren Zhengfei l-a văzut pe un perete din China. „Zhonghua youwei”, căci ăsta era mesajul de la care a plecat numele Huawei, se traduce aproximativ prin „China promițătoare” sau „China este capabilă”.
Xiaomi - cereale sau buddhism?
Lei Jun este cel care a înființat compania Xiaomi, dar nu suntem siguri dacă omul de afaceri s-a gândit și la traducerea propriu-zisă a acestui cuvânt atunci când a ales numele brandului care avea să se „bată” cu cei mai mari jucători din domeniu.
Xiaomi înseamnă mei în chineză, o plantă de cereale folosită la fabricarea berii și a unui tip de făină. Cel mai probabil, însă, Lei Jun nu s-a gândit la asta când și-a denumit compania, ci la Xiao, un concept budist care înseamnă „un singur bob de orez este la fel de mare ca un munte”, sugerând că o companie mică poate deveni la fel de mare precum restul. Ceea ce s-a și întâmplat.
Google - cea mai populară greșeală de ortografie
Larry Page și Sergey Brin aveau de gând să își denumească motorul de căutare, care astăzi este cel mai folosit din toată lumea, Googol. Termenul definește un număr matematic care începe cu 1 și este urmat de o sută de zerouri. O simplă greșeală de ortografie a dus la numele pe care astăzi îl folosim cu toții cel puțin o dată pe zi.
Dar asta nu e toată istoria numelui Google. Știai că, înainte să se gândească la termenul Googol, Page și Brin voiau să denumească siteul BackRub (scărpinătură pe spate)? Asta pentru că IT-iștii analizau de ceva vreme backlink-urile pentru a înțelege cât de important avea să fie un site pe care să se creeze legături între toate paginile web existente.
Acestea sunt poveștile din spatele alegerii numelor celor mai cunoscute branduri de telefoane din lume, care sperăm că te-au inspirat!