Apple, dat în judecată pentru 1.383,13 dolari, prețul unui iPhone 12. Compania a refuzat să repare telefonul aflat în garanție

Apple, dat în judecată pentru 1.383,13 dolari, prețul unui iPhone 12. Compania a refuzat să repare telefonul aflat în garanție

Publicat de Fadia Hirtan
pe 25.10.2021

Theodore A. Kim, posesorul unui iPhone 12, a dat în judecată Apple pentru că, susține el, i-a fost refuzată reparația telefonului cât timp acesta era încă în garanție. Bărbatul a intentat un proces în San Francisco și cere companiei americare să îi returneze cei 1.383,13 dolari, suma pe care acesta a achitat-o pentru a cumpăra, anul trecut, ultimul model de telefon de la Apple la vremea aceea. 

Telefonul pe care Kim l-a achiziționat în octombrie 2020 era vândut de un magazin autorizat Apple din Vietnam. iPhone 12, spune acesta, avea garanție până în octombrie 2022. Cu toate că dispozitivul era nou-nouț, acesta prezenta probleme în a „citi” o cartelă SIM din America.

Așa că Theodore A. Kim a luat legătura cu reprezentanții Apple, care l-au sfătuit să ducă telefonul la verificat într-un Apple Store local.

În service-ul autorizat, bărbatul nu a reușit să își rezolve problema, pentru că cei care ar fi trebuit să se ocupe de reparații i-au răspuns sec că „telefonul a suferit modificări”, fără a oferi alte explicații. Cu alte cuvinte, reprezentanții Apple ar fi susținut că smartphone-ul fusese verificat anterior într-un service oarecare sau că proprietarul acestuia a încercat să-l repare singur.

Theodore A. Kim s-a văzut nevoit să își retragă telefonul din service. La scurt timp după aceea, bărbatul a observat că tăvița de SIM era spartă. Așa că nu a mai așteptat și a depus o plângere la Better Business Bureau (BBB), o organizație cu același profil ca cel al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) de la noi.

Apple a răspuns la această plângere, precizând că iPhone-ul ar fi fost reparat dacă ar fi suferit defecțiuni cât timp se afla în service-ul autorizat. „Apple consideră această problemă închisă”, a spus compania, potrivit siteului BBB.

Bărbatul s-a oferit să plătească din propriul buzunar reparațiile necesare, însă propunerea sa nu a fost acceptată. Mai mult decât atât, el i-a scris personal CEO-ului Apple, Tim Cook, la sfârșitul lunii iunie, dar nu a primit niciun răspuns. 

Căutând rezolvarea pe Google, Theodore A. Kim a aflat de un alt caz al unei persoane din Seattle care a ales să dea în judecată Apple pentru recuperarea unei sume mici. 

Cazul, care datează din 2012, prezenta situația unui blogger care a cerut banii înapoi de la compania americană, după ce placa grafică a unui MacBook Pro din 2008 a cedat. Procesul a fost câștigat de reclamant, care și-a recuperat întreaga sumă investită în dispozitiv la acea vreme. 

Asta l-a încurajat pe Kim să deschidă un proces asemănător, prin care bărbatul cere să îi fie restituită suma investită în iPhone, fără a avea și alte pretenții financiare de la Apple

Distribuie:

twitter
facebook
linkedin

Primesti cele mai fresh stiri, oferte si update-uri!